Svetniki Občinskega sveta Občine Ribnica so se prejšnji teden na četrti redni seji najdlje zamudili pri prvi izmed trinajstih točk in sicer Odloku o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za gradnjo Severne servisne ceste.
Polemika okrog ceste je trajala kar uro in pol. Čeprav je nova, obstoječa cesta od Brega do Lepovč, imenuje se Cesta ob železnici, narejena po vseh zakonitih načrtih in projektih, je zelo ozka, s skoraj nevarno kolesarsko stezo, če se recimo srečata dve tovorni vozili, dva kolesarja. Te ugotovitve je podalo kar nekaj svetnikov.
Najbolj buri duhove odločitev, da bi z dokončanjem 'severne servisne ceste', katere trasa se začne v križišču obstoječe servisne ceste s cesto proti Lepovčam (na drugi strani z uvozom za Inles) in se približa železniški progi, na razdalji dovoljenih devetih metrov, nadaljuje do križišča pri bencinski črpalki, kjer je predvidena gradnja krožišča z urejenimi kolesarskimi potmi, zaprli Struško ulico, ki teče skozi podjetje Inles.
Zagovorniki sprejetja odloka so zagovarjali stališče, da se bo z ureditvijo oz. dokončanjem ceste promet iz zdaj nevarne poti skozi Inles, elegantno preselil na novi odsek in bo s tem izguba časa zgolj minuto oz. še to ne, ter da bo cesta varnejša in predvsem sodobna, kar obstoječa ni.
Ob gradnji proizvodnih objektov podjetja Inles je bila Ribnica drugačna, podjetje je bilo na obrobju 'mesta', z razvojem in širitvijo Ribnice je podjetje ostalo dobesedno v centru, kar je seveda moteče, a je treba to nekako rešiti s severno servisno cesto, na katero se steče tudi promet Rikovih podjetij in naselja Lepovče. Pomisleki so bili tudi, da bo cesta postala nova obvoznica, kar so župan Jože Levstek in pripravljavci načrta zavrnili ter dodali, da si tega nihče ne želi, da je obvoznica mišljena na relaciji Žlebič – Dolenja vas.
Levstek je dejal, da bo pot do ureditve ceste dolga in da se zdaj začenja morda najtežji del, odkupi zemljišč. Pa ne samo za omenjeno cesto, težave z odkupi bodo tudi ob železnici, na kateri bodo morali do vzpostavitve potniškega prometa med Grosupljem in Kočevjem, zapreti kar nekaj prehodov in jih nadomestiti s cestnimi priklopi.
Glede obvoznice je vlada RS v začetku oktobra sprejela sklep o pripravi državnega prostorskega načrta (DPN) za obvoznico glavne ceste v Velikih Laščah.
Vlada je oktobra 2012 ustavila postopek priprave DPN za obvoznice Velike Lašče, Ribnica in Kočevje. V postopku priprave tega DPN je bil sprejet le sklep o pripravi DPN, drugih aktivnosti zaradi pomanjkanja sredstev ni bilo opravljenih. V odvisnosti od zagotavljanja sredstev za izdelavo strokovnih podlag na Direkciji RS za infrastrukturo se bodo aktivnosti znova pričele, tokrat v dveh ali treh ločenih sklopih (Velike Lašče, Ribnica, Kočevje).
V skladu s tem se v prvi fazi nadaljuje s pripravo DPN za obvoznico Velike Lašče, v naslednji fazi pa se bo nadaljevalo s pripravo DPN za obvoznico Ribnica in Kočevje.
V letih 2017-2024 je predvideno, da bo, v skladu z rekapitulacijo stroškov iz Poročila o izvajanju, treba zagotoviti izdelavo prostorske in projektne dokumentacije za obvoznico Velike Lašče: študijo variant s predlogom najustreznejše variante, okoljsko poročilo, idejni projekt, državni prostorski načrt in glede na odločitev Agencije RS za okolje morebiti tudi poročilo o vplivih na okolje, recenzije, karte poplavne in erozijske nevarnosti, izdelavo investicijske dokumentacije, konzultantske in inženirske storitve, odkupe zemljišč in izvesti izgradnjo.
Ocena potrebnih sredstev znaša približno 5,8 milijona evrov. Financiranje je predvideno v letu 2017, ker Direkcija RS za infrastrukturo določa prioritete glede na izkazane probleme in potrebe ter razpoložljivosti finančnih virov za izgradnjo nove infrastrukture. Projekt izgradnje predmetne obvoznice je posredno vključen tudi v Strategijo razvoja prometa v RS in Operativni načrt za ceste, ki je v fazi priprave.
Ključne besede: