(SLOVENIJA) Razjezilo jo je, ko je videla, kaj ji je zaračunala frizerka - mnogi pravijo, da je frizerka naredila prav
22. 11. 2025 ob 15:38
Kaj se zgodi, če pozabite na termin pri frizerki? Ob naslednjem obisku plačate neke vrste kazen. To postaja vedno pogostejša praksa, pa ne le pri frizerjih.
Bralka Svet24 je potožila, da je bila naročena pri frizerki, a je na dogovorjen termin pozabila oziroma ga prespala. Zato se je naročila na nov termin in ob naslednjem obisku ji je frizerka rekla, da se to dogaja prepogosto ter da ji bo zaračunala čakanje. ''Poleg običajnega dela sem plačala še okoli 15 evrov, dobila sem izpisek za plačilo s kartico, račun pa je frizerka hitro pospravila v svoj predal tako da niti ne vem, kaj sem dodatno plačala in kako to na računu zabeležijo v salonu. Ne moti me toliko dodatno zaračunavanje, po svoje razumem naravo njihovega dela, napaka je bila moja, ampak me pa moti da prej nisem bila opozorjena, da če ne pridem, to prinese dodatno plačilo. K tej frizerki ne grem več, zdi se mi nepošteno da takole lovijo svoje sicer stalne stranke. Tja hodim 15 let, a zdaj bom iskala novo frizerko,'' se je pridušala bralka.
Frizerke pravijo, da je vse več strank nediscipliniranih
Novinarji Svet24 so se za dodatna pojasnila obrnili tudi v nekaj frizerskih in lepotilnih salonov, kakšno je njihovo mnenje o teh kaznih. V enem od salonov so povedali, da nedisciplina pri obiskih postaja vedno večji problem.
''Naročijo se, rezerviram si na primer za njih dve uri dela in jih potem ni. To je za nas izpad dohodka, ker bi v tem času lahko vzela drugo stranko, a je ne morem in jo naročim za kasnejši datum. Res je, da ponekod že zaračunavajo to čakanje, mi se tega še ne upamo ker vemo, da bomo izgubili stranko. A konec koncev tudi nas čas nekaj stane in zato pozivamo vse, da naj vsaj pol ure prej pokličejo, če ne morejo priti na termin,'' je povedala ena od frizerk.
In dodala, da one niso javna uprava, ''kjer je vseeno, koliko strank obdelajo. Problem je že tudi, če preveč zamudijo, ker se potem podre celoten urnik naročil. In naslednje stranke potem ne pridejo na vrsto ob dogovorjeni uri in nas grdo gledajo,'' se je še dodala frizerka.Problematična predvsem mlada dekleta
''Zamujajo pa vedno eni in isti, zdaj jih že kar poznamo. Večinoma pa so to mlada dekleta, ki jim očitno čas in drugi ne pomenijo veliko. Sploh pa se ne zavedajo, da je za nas tako čakanje izpad dohodka, plačevati moramo vse stroške, ljudi, najemnino. Današnji mladini pa je vse samoumevno in mislijo, da nobeno njihovo dejanje nima posledic. Ko pa bodo morale plačevati, in tega bo vedno več, pa bo ogenj v strehi,'' je še povedala sogovornica.
Ponekod imajo to ''kazen'' že tudi javno objavljeno, kar bi moralo tudi povsod, kjer to uresničujejo, v večini salonov pa si dodatnega zaračunavanja ne želijo. ''Tega ne želimo delati, sem pa slišala, da se to dogaja že pri zobozdravnikih. Če ni dela, ni denarja, zelo enostavno. Sicer pri nas tega ni veliko, a če me stranka dvakrat potegne za nos, je tretjič ne naročim več. Izgubim eno stranko, a za tako neresnost raje vidim, da ne pride več k nam ker imamo zaradi takega obnašanja samo težave,'' pa je povedala druga frizerka.Kako na to odgovarja tržna inšpektorica?
Novinarji Svet24 so na tržnem inšpektoratu pozanimali, kakšne so njihove izkušnje s tem in kako pogosto se to zdaj dogaja. Odgovor je podala glavna tržna inšpektorica Andreja But, ki je dejala, da sicer ne poznajo ozadja tega dogodka, a lahko posreduje nekaj splošnih pojasnil. ''Če podjetja potrošnikom, ki se ne udeležijo določenega naročenega termina oziroma ga ne odpovejo pravočasno, zaračunajo kakršen koli znesek kot odškodnino zaradi neudeležbe, potem velja, da mora biti potrošnik o tem seznanjen še pred sklenitvijo pogodbe. Ker gre pri tem znesku za neke vrste odškodnino in povračilo škode, ki je podjetju nastala, ker se potrošnik ni udeležil naročenega termina, tega ni mogoče zavesti na računu kot opravljeno storitev, ampak je potrebno izdati ločen dokument kot povračilo povzročene škode. Kolikšen je ta znesek je odvisno od dejanske škode, ki je podjetju nastala, v primeru spora pa se lahko ta zadeva rešuje le po sodni poti,'' je odgovorila glavna tržna inšpektorica.Ob rezervaciji mora stranka že plačati polovico plačila
V lepotnem salonu so še povedali, da z SMS sporočili kakšen dan prej spomnijo stranko da ima rezerviran termin. A da zamudnicam ali tistim, ki ne pridejo na termin, ne zaračunavajo dodatnih stroškov. Po njihovih informacijah pa se vedno pogosteje dogaja, da stranki ob rezervaciji takoj zaračunajo polovico zneska. In če ne pride, potem vsaj niso ob celoten zaslužek.
Od discipline strank pa bo odvisno, ali se bo ta pojav, ki je v tujini že veliko bolj razširjen, v širšem obsegu uveljavil tudi pri nas.
Ključne besede: frizerka, termin, stranka, odpoved, račun, zaračunavanje