11 zimskih pnevmatik, ki jih NE KUPUJTE: Pri AMZS-ju voznike opozarjajo, da predstavljajo varnostno tveganje
25. 10. 2025 ob 08:33
Vožnja s takšnimi pnevmatikami predstavlja varnostno tveganje
Strokovnjaki pri AMZS vsako leto opravijo test zimskih pnevmatik in letos so med 31 zimskimi gumami pokazali kar 11 primerkov, ki jih ne priporočajo oziroma celo odsvetujejo nakup.Pri AMZS-ju pravijo, da so rezultati letošnjega testa zaskrbljujoči. Razlog je prav tistih enajst pnevmatik s slabo oceno pri varnostnih merilih. Nakupa ne priporočajo, ''saj vožnja s takšnimi pnevmatikami predstavlja varnostno tveganje.''Vseh enajst spada med nizkocenovne, čeprav je ena nizkocenovna prejela tudi oceno pomanjkljivo, dve pa zadovoljivo.''Zaradi izrazitih varnostnih slabosti – tako na suhi cesti kot na mokrem in na snegu ter ledu – odsvetujemo nakup teh pnevmatik, pa naj bo njihova cena še tako vabljiva,'' so zapisali.Enajst pnevmatik, ki jih ne priporočajoOcena od 0 do 5,5 temelji na skupni oceni, ki jo izračunajo glede na delež dveh strebrov – varnostne in okoljske lastnosti. Med varnostne spadajo dosežek na suhi in mokri cesti ter na snegu in ledu. Med okoljske pa doba trajanja, obraba, učinkovitost, glasnost in trajnost.RADAR Dimax Winter – 4,6NANKANG Winter Activa 4 – 5,2LANDSAIL Winter Lander – 5,3PETLAS SnowMaster 2 Sport – 5,3IMPERIAL Snowdragon UHP – 5,4TOMKET Snowroad Pro 3 – 5,5STAR PERFORMER Stratos UHP – 5,5GOODRIDE SW608 – 5,5EVERGREEN EW66 – 5,5CST MEDALLION Winter WCP1 – 5,5SYRON Everest 2 – 5,5Za povečavo kliknite na sliko (vir: amzs.si)Razliko med najboljšimi in najslabšimi odlično prikaže zavorna pot pri zaviranju na mokri cesti ob hitrosti 80 kilometrov na uro. Razlika med najboljšo pnevmatiko na testu (Goodyear Ultragrip performance 3) in najslabšo (Syron Everest 2) je več kot 15 metrov. Goodyearova pnevmatika se zaustavi po 31,7 metra, Syrionova pa po 47,1 metra.To sliko še bolj dramatično dopolnjuje pogled na preostale hitrosti posameznih pnevmatik na mestu, kjer se avto, obut v Goodyearove pnevmatike, že zaustavi. Avto z Evergreenovimi pnevmatikami se še vedno premika s 40 km/h, avto s Syrionovimi pnevmatiki pa na tem mestu še vedno vozi s skoraj 46 km/h. Trk v oviro ali v pešca pri tej hitrosti ima lahko hude posledice.
Ključne besede: AMZS, vožnja, gume, pnevmatike, nevarnost, cesta, test