V Ljubljani se obetajo spremembe, ki bodo razveselile ene in razjezile druge
21. 10. 2025 ob 06:06
Strategija do leta 2032 spodbuja trajnostno mobilnost, spremembe prostorskega načrta pa predvidevajo širitev obvoznice in nova parkirišča. Opozicija opozarja na neusklajenost med cilji in ukrepi.
Ljubljanski mestni svet je na ponedeljkovi seji potrdil prometno strategijo Mestne občine Ljubljana do leta 2032, ki spodbuja trajnostne oblike mobilnosti, ter dopolnjen osnutek sprememb odloka o občinskem prostorskem načrtu (OPN), katerega javna razgrnitev se začne v torek. Razpravo so zaznamovale kritike opozicijskih svetnikov, ki so opozarjali na neusklajenost ukrepov v obeh dokumentih.Cilj: 15-minutno mesto in ogljična nevtralnost
Prometno strategijo je podprlo 32 svetnikov, eden je glasoval proti. Dokument ohranja cilj, da dve tretjini potovanj v mestu poteka s trajnostnimi oblikami mobilnosti, tretjina pa z avtomobilom. Med glavnimi cilji sta še dostopnost vseh bistvenih storitev v 15 minutah hoje ali vožnje s kolesom ter ogljično nevtralna Ljubljana, je pojasnila vodja odseka za trajnostno mobilnost Vita Kontić Bezjak.
Na podlagi analiz, anket, delavnic in pobud so vanjo kot osrednji točki vključili krepitev javnega potniškega prometa ter izboljšanje kakovosti in dostopnosti javnih prostorov ter osnovnih storitev zunaj mestnega središča.
Na področju hoje in kolesarjenja dokument predvideva varne in neprekinjene poti, več varnih parkirišč za kolesa ter večmodalne prestopne točke. Pri javnem prometu pa poudarja bolj pretočne avtobusne linije, integracijo sistemov javnega prometa in parkiraj-in-se-pelji ter sodelovanje z državo pri krepitvi železniškega omrežja.Nove parkirne politike že novembra
Strategija za motorni promet predvideva zmanjšanje kratkih voženj in dnevnih migracij ter uvedbo celovite parkirne politike, ki omejuje rast ponudbe parkirnih mest in zmanjšuje privlačnost parkiranja. Župan Zoran Janković je napovedal, da bo mestni svet novembra odločal o znižanju cen dovolilnic za stanovalce ter o povišanju parkirnin na območjih s parkomati, z enotnim časom plačila med 6. in 22. uro.Opozicija: cilji so enaki kot prej, a neuresničeni
Opozicijski svetniki so opozorili, da so cilji podobni prejšnjim strategijam, ki niso bile uresničene. Kot nujno so izpostavili, da mora mesto ohranjati socialno dostopnost mobilnosti, saj vsi prebivalci ne morejo hoditi ali kolesariti. Posebej so omenjali starejše prebivalce.
Največ kritik je letelo na delovanje Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) – zaradi počasnosti, zastojev in premajhne učinkovitosti linij, ki večinoma potekajo skozi center mesta. Nekateri, med njimi Aleš Primc in Jožef Horvat, so celo predlagali gradnjo mestne (podzemne) železnice.
Svetniki so sicer podprli uvedbo več rumenih pasov za avtobuse, a opozorili, da mora občina pripraviti jasen časovni in fazni načrt njihove uvedbe.Kritike tudi na račun prostorskega načrta
Mestni svet je s 25 glasovi za in tremi proti potrdil tudi dopolnjen osnutek sprememb OPN – izvedbeni del, ki bo javno razgrnjen do 21. novembra. Dokument predvideva širitev južne in dela vzhodne obvoznice, gradnjo tivolskega železniškega loka ter spremembo namembnosti območja remize LPP.
Več svetnikov, med njimi Ištvan Išt Huzjan in Jasmin Feratović, je opozorilo, da se načrti o širitvi cest in novih parkirišč ne skladajo s cilji prometne strategije, ki spodbuja zmanjšanje prometa.
Nekateri svetniki so izrazili tudi skrb zaradi pozidave novih območij in posegov na kmetijska zemljišča, drugi pa so opozarjali na okoljske posledice, vključno z morebitnim poslabšanjem kakovosti zraka. Aleš Primc je znova napovedal nasprotovanje načrtovani sežigalnici na Barju in garažni hiši pod tržnico. "Civilna družba bo naredila vse, da zaščiti pitno vodo, zrak in staro Ljubljano," je dodal Primc.
Pred sejo je potekal tudi shod za zaščito čiste pitne vode, povezan s spornim kanalom C0, proti kateremu so nasprotniki pred dnevi vložili še zadnje pritožbe zoper gradbeno dovoljenje.
Ključne besede: Ljubljana, parkiranje, Zoran Janković, Ljubljanski mestni svet