Labubu figurice obnorele svet – Pop Mart s skoraj 400 % dobička šokiral borzo
24. 08. 2025 ob 07:54
Kitajski Pop Mart z "grdo-luštno" maskoto Labubu osvaja svetovne trge, dobiček podjetja pa je v pol leta zrasel za skoraj 400 %.
Kitajsko podjetje Pop Mart, znano po svojih priljubljenih figuricah Labubu, doživlja izjemen poslovni vzpon. Njihove mehke in "grdo-luštne" pošastke so osvojile srca oboževalcev po vsem svetu ter podjetju prinesle rekordne finančne rezultate, ki so presenetili celo finančne trge.
Rekordni rezultati in eksplozija delnic
Pop Mart je v prvem polletju 2025 ustvaril 13,9 milijarde juanov (1,93 milijarde evrov) prihodkov, kar predstavlja več kot 200-odstotno rast, dobiček pa je poskočil za osupljivih 396,5 %. Sprva so delnice podjetja po objavi rezultatov na hongkonški borzi padle za skoraj 5 %, nato pa strmo zrasle in trgovalni dan zaključile kar 10 % višje. Od začetka leta so se njihove delnice podražile že za več kot 200 %, zaradi česar je Pop Mart postal ena najbolj vročih naložb kitajskega delniškega trga.
Labubu – od otroške igrače do statusnega simbola
Čeprav gre za zbirateljske igrače, je Labubu postal pravi modni fenomen. Obeski za ključe, vredni okoli 30 evrov, krasijo torbe svetovnih zvezdnic, kot sta Rihanna in Lisa iz skupine Blackpink. V Pekingu so odprli tematske trgovine in razstave, oboževalci pa čakajo v dolgih vrstah, da pridejo do najnovejših kolekcij.
Direktor Wang Ning napoveduje, da bo podjetje do konca leta brez težav preseglo 20 milijard juanov (2,4 milijarde evrov) prihodkov, po optimističnih ocenah pa bi lahko dosegli celo 30 milijard juanov (3,6 milijarde evrov).
Tveganja in prihodnost – le začasna norija?
Kljub izjemni rasti analitiki opozarjajo na nepredvidljivost trga. Delnice Pop Marta močno nihajo, nekateri celo menijo, da je rast deloma posledica špekulativnega trgovanja in zapiranja kratkih pozicij.
Dodatno grožnjo predstavlja regulacija: kitajske oblasti so že nakazale, da bi lahko strožje nadzorovale t. i. "blind box" prodajo, kjer kupci ne vedo, katero figurico kupujejo. Kritiki opozarjajo, da ta model spodbuja pretirano trošenje, zlasti pri mlajših kupcih.
Analitik Jeff Zhang iz Morningstarja pa opozarja še na hitro spreminjajoče se trende: "Otroške in mladinske preference se lahko hitro spremenijo. Danes je Labubu vroča roba, jutri ga lahko že zamenja nova obsesija," pravi.
Globalna širitev kljub izzivom
Pop Mart kljub opozorilom nadaljuje agresivno širitev na mednarodne trge. Največjo rast beležijo v Aziji-Pacifiku (brez Kitajske), kjer so prihodki narasli za 258 %, in v Severni Ameriki, kjer so se povečali za več kot 1.000 %. S tem podjetje utrjuje svoj položaj globalnega vodilnega igralca v segmentu zbirateljskih igrač.
Labubu je tako iz nišne igrače postal globalni statusni simbol, Pop Mart pa podjetje, ki ga spremljajo tako vlagatelji kot ljubitelji pop kulture. Ostaja pa ključno vprašanje: je to trajna zgodba o uspehu ali le še ena kratkotrajna pop obsesija?Preberi še: Plišasta norija: Labubu je končno prišel tudi v SlovenijoPreberi še: Labubu norija: Zasegli nevarne ponaredke priljubljenih figuric
Ključne besede: Labubu figurice, Pop Mart uspeh, kitajska podjetja, borza, zbirateljske igrače, trendi 2025