Po več letih stav na hitro postrežbo podjetje priznava: manjka tisto, zaradi česar je Starbucks sploh postal svetovna znamka.
Starbucks, ikona globalne kavarniške kulture, se po šestih letih umika od koncepta “pick-up” kavarn – lokacij, ki so bile namenjene izključno prevzemu naročil prek mobilne aplikacije.
Te minimalistične kavarne, odprte leta 2019, so bile razporejene na približno 90 lokacijah po ZDA – predvsem v urbanih središčih, letališčih in bolnišnicah. Namenjene so bile zgolj hitremu prevzemu kave, brez možnosti daljšega zadrževanja, pogovora ali posedanja.
A vodstvo zdaj priznava: tak format ni prinesel želene izkušnje.
"Ugotovili smo, da je ta format preveč transakcijski. Manjka mu toplina in človeška povezanost – to, kar je vedno definiralo našo blagovno znamko," je za CNN pojasnil izvršni direktor Brian Niccol.
Odkar je septembra prevzel vodenje podjetja, si prizadeva za vrnitev k osnovam – klasični Starbucks izkušnji: udobje, ambient, čas za klepet ali delo z računalnikom.
Junija je podjetje predstavilo nov tip kavarne, ki ima večje mize, bolj udobne stole, električne vtičnice in prostor, ki vabi k zadrževanju – model, ki naj bi ponazarjal prihodnost blagovne znamke.
Več kot le poslovna odločitev
Odločitev o zaprtju “prevzemnih” kavarn prihaja v obdobju, ko se Starbucks sooča s številnimi izzivi: padcem prodaje, etičnimi očitki, sindikalnimi spori in negotovostjo na ključnih trgih.
Pick-up format, ki je stavil na hitrost in učinkovitost, se je v pandemičnih časih morda zdel logičen, a dolgoročno ni zadostil tistemu, zaradi česar so milijoni ljudi po svetu nekoč vsak dan stopili v Starbucks – zaradi občutka domačnosti.
V prihodnosti bi lahko nekatere “prevzemne” lokacije preuredili v običajne kavarne, vendar za zdaj širši načrti še niso znani.
Ključne besede: Starbucks, kavarne po svetu, pick-up, zapiranje