Priljubljena spletna trgovina pod drobnogledom: podjetje dobilo milijonsko kazen
04. 08. 2025 ob 13:02
Italijanski varuh konkurence je ugotovil, da je modni gigant Shein potrošnike zavajal glede trajnosti svojih izdelkov – kazen znaša milijon evrov.
Italijanski varuh konkurence AGCM je modnemu velikanu Shein prisodil milijon evrov kazni zaradi zavajajočega oglaševanja, povezanega z vplivom njihovih izdelkov na okolje. Kazen je naložena podjetju Infinite Styles Services, s sedežem v Dublinu, ki upravlja Sheinove spletne trgovine po Evropi.
V poročilu, ki ga povzema tiskovna agencija AFP, AGCM navaja, da je Sheinova komunikacijska strategija do potrošnikov zavajajoča, še posebej ko gre za trajnost in recikliranje njihovih oblačil.
Varuh izpostavlja, da je Shein svoje izdelke oglaševal s splošnimi, nejasnimi in pomanjkljivimi trditvami – na primer, da so narejeni izključno iz trajnostnih materialov in v celoti reciklabilni. V resnici, poudarja AGCM, to ne drži, saj uporabljena vlakna in trenutni sistemi recikliranja tega ne omogočajo.
Prav tako je Shein objavljal okoljske zaveze, ki po mnenju AGCM niso bile podprte z dejanskimi dejanji. Med drugim so trdili, da bodo do leta 2030 zmanjšali emisije toplogrednih plinov za 25 odstotkov, do leta 2050 pa dosegli ogljično nevtralnost. A hkrati so se Sheinove emisije v letih 2023 in 2024 dejansko povečale, kar postavlja njihove "zelene" napovedi pod vprašaj.
AGCM poudarja, da takšne trditve lahko zavajajo potrošnike, ki želijo z nakupom podpirati okolju prijazne prakse, a v resnici morda podpirajo nasprotno.
Ta primer je še en v nizu postopkov proti podjetjem hitre mode, ki vse pogosteje uporabljajo t. i. "greenwashing" – prakso, pri kateri se podjetja navidezno predstavljajo kot okoljsko odgovorna, brez dejanske podlage za take trditve.
Ključne besede: shein, spletna trgovina, kazen, zavajanje potrošnikov