Uber pod plazom kritik: previsoke cene, brez računov in brez taksimetrov
17. 07. 2025 ob 09:56
Primeri kažejo tudi do 67 % višje cene kot v aplikaciji
Le nekaj tednov po prihodu Uberja v Slovenijo se že vrstijo resne kritike na račun njegovega delovanja. Po navedbah Sindikata taksistov, ki deluje v okviru Sindikata delavcev prometa in zvez (SDPZ), veliko voznikov ne uporablja taksimetrov, vožnje pa naj bi se obračunavale brez davčno potrjenih računov – in to po višjih cenah, kot jih določa uradni cenik.
Tržni inšpektorat je že uvedel inšpekcijski nadzor, a postopek še ni zaključen. Uber se medtem brani, da so vsi njihovi vozniki licencirani, da aplikacija zagotavlja digitalno plačevanje in sledljivost, cene pa naj bi bile v skladu z lokalnimi tarifami. A sindikat trdi drugače – in ima konkretne primere.
Prevoz za 5 evrov – plačilo 11,50?
Sindikat navaja primere, kjer je uporabnik za vožnjo, ki bi morala po ceniku stati 5,09 evra, plačal kar 7,50 evra – kar je skoraj 50 % več. Drugje je razlika znašala kar 67 %. Številni vozniki naj bi delovali brez taksimetrov, računi pa niso davčno potrjeni, saj ne vsebujejo naslova, davčne številke, zaporedne številke ali razčlenjenega obračuna storitve.
V Ljubljani mestna občina določa maksimalno tarifo:
1,50 €/km
20 €/čakalna ura
Uber pa naj bi zaračunaval 2 €/km in 35 € za čakalno uro.
Sindikat zato opozarja tudi na nepoštene poslovne prakse in zavajanje potrošnikov, saj aplikacija prikaže okvirno ceno, ki pa ni vedno enaka dejanski.
Promocije za voznike, visoki popusti za stranke
Uber naj bi po mnenju sindikata uporabljal agresivne promocijske akcije, s katerimi na trg privablja nove voznike in stranke:
80 € za 20–39 voženj,
200 € za 40–79 voženj,
500 € za 80+ voženj,
Prvih 3 mesece brez provizije,
Novi uporabniki: do 10 € popusta za prve 3 vožnje,
Popust do 80 % za 5 voženj.
»Gre za umetno subvencioniranje, ki vodi v prevzem trga in izrinjanje domačih ponudnikov,« opozarja Robert Kores, predsednik sindikata taksistov.
Kaj zahtevajo taksisti?
Poostren nadzor nad vozniki Uberja
Preverjanje uporabe taksimetrov in davčnih računov
Ugotovitev, ali Uber deluje v skladu z oglaševalskimi in potrošniškimi pravili
Sistemski ukrepi za zaščito konkurence in potrošnikov
Za zdaj se odziv pristojnih institucij zdi mlačen – sindikat trdi, da na njihov dopis niso prejeli niti enega odgovora. Če pa bi zakonodaja šla v smer rahljanja pogojev, napovedujejo ostrejše ukrepe.
Uber: Vse delamo zakonito
Ob vstopu na slovenski trg je direktorica Uberja za Slovenijo in Hrvaško, Morena Šimatić, dejala, da bodo vse vožnje opravljali licencirani taksisti, da bo plačevanje potekalo prek aplikacije, in da bodo cene določene po uradnih tarifah.
A resničnost na terenu – vsaj po opozorilih sindikata – za zdaj kaže drugačno sliko.
Ključne besede: Uber, prevoz, taksi, Ljubljana