Manj hitrosti, več pretočnosti: novost na ljubljanskem obroču
01. 07. 2025 ob 21:25
Dars uvaja nov sistem pametnega omejevanja hitrosti na ljubljanskem obroču, ki obljublja manj zastojev – a le, če ga bomo spoštovali.
Na ljubljanskem avtocestnem obroču in vpadnicah proti prestolnici se obetajo spremembe, ki jih bodo občutili vsi, ki se vsakodnevno vozijo v Ljubljano. Dars uvaja t. i. dinamično upravljanje hitrosti, ki naj bi promet naredilo bolj tekoč – tudi če bomo na števcu videli manjše številke.Kaj to sploh pomeni?
Gre za sistem, ki s pomočjo merilnih naprav v realnem času spremlja promet in avtomatsko prilagaja dovoljeno hitrost na posameznih odsekih. Cilj? Manj zastojev in večja pretočnost. Poenostavljeno: če vozniki vozimo bolj enakomerno in brez sunkovitega zaviranja, promet teče hitreje.
Digitalni prikazovalniki z omejitvami hitrosti so nameščeni na 53 novih lokacijah, sistem pa že deluje na štajerski vpadnici proti Ljubljani. Do sredine julija naj bi pokril celoten ljubljanski obroč, do konca meseca pa še vse štiri glavne vpadnice (štajerska, primorska, gorenjska, dolenjska).Kje se bodo začele omejitve?
štajerska AC A1 - od Lukovice
primorska AC A1 - od Vrhnike
dolenjska AC A2 - od Grosupljega
gorenjska AC A2 - od Vodic
Dars pravi, da je zelo pomembno, kje točno se začne omejevanje hitrosti, saj lahko le pravočasno prilagajanje prepreči t. i. fantomske zastoje – tiste, ki nastanejo, če peljemo prehitro in s premajhno razdaljo.
5 % boljši promet? Se splača?
Čeprav se sliši malo, izkušnje iz tujine kažejo, da lahko sistem izboljša pretočnost za 3 do 5 odstotkov. In ker so prometni zamaški v Ljubljani stalnica, je vsak napredek dobrodošel. Pri Darsu pa dodajajo, da naj bi bil sistem zelo učinkovit pri več kot polovici vseh zastojev.Vse to bo spremljala kampanja "Umirjeno pridemo hitreje", s katero želijo voznikom sporočiti, da manjša hitrost ne pomeni nujno počasnejše vožnje – ampak bolj tekoč promet in manj stresa.Kaj pa upoštevanje?
Čeprav sistem zaupa v samodisciplino voznikov, Dars opozarja, da bo pri tem verjetno potrebna tudi pomoč policije. "Nekateri vozniki se odzovejo šele, ko dobijo kazen," je povedal predsednik uprave Darsa Andrej Ribič.
Zavrnil je tudi namige, da se Dars projektov na avtocestnem omrežju loteva brez premisleka. Vztraja, da so poletna gradbena dela smiselna, saj je takrat na cestah manj domačih voznikov. Do konca leta pa obljubljajo še nove ukrepe za manj zastojev in pripravo na širitev avtocest proti Ljubljani.
Ključne besede: Dars novosti, pametne omejitve hitrosti, promet, ljubljanski obroč, prometni zastoji, Umirjeno pridemo hitreje