Če bo potrebno, bodo angažirali inšpektorje in kaznovali koncesionarje s 1000 evri kazni
06. 09. 2024 ob 14:13
Po septembrski uveljavitvi novega voznega reda za medkrajevne avtobuse je prišlo do številnih zapletov, novost pa je med uporabniki sprožila val kritik.
Po uvedbi novega voznega reda za medkrajevne avtobuse septembra je prišlo do številnih zapletov in kritik uporabnikov. Na situacijo se je odzvalo Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, ki meni, da je reforma javnega prevoza nujna in naj bi dolgoročno izboljšala storitve za uporabnike. Ministrstvo poudarja, da je prelaganje odgovornosti za trenutno stanje zgolj na Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) nekorektno, saj so bili vozni redi usklajeni z različnimi deležniki, vključno s koncesionarji in občinami.
Težave so nastale zaradi več dejavnikov, vključno z dolgoletnimi zahtevami EU za konkurenčni razpis, ki so pripeljale do zamud in neuspešnih poskusov podelitve koncesij za avtobusne prevoze. Koncesijski postopek se je uspešno zaključil šele aprila 2023, a so koncesionarji prosili za dodaten čas za pripravo na izvajanje storitev, ki so se začele 1. julija 2024.
Ministrstvo je izpostavilo, da so koncesionarji imeli skoraj 17 mesecev za pripravo na izvajanje prevozov. Kljub temu je v prvih dneh septembra prišlo do številnih zapletov na terenu, vključno z neizvedenimi vožnjami, kar pomeni kršitev koncesijske pogodbe. DUJPP si prizadeva čim prej urediti razmere, pri čemer bodo, če bo potrebno, angažirali inšpektorje in kaznovali koncesionarje s 1000 evri kazni za neizvedeno vožnjo.
Ministrstvo poudarja, da je javni potniški promet namenjen ljudem, ne pa dobičku podjetij in da se bodo nadaljevali usklajevalni postopki z lokalnimi deležniki, da bi izboljšali trenutno stanje in zagotovili ustrezne storitve za potnike.
Ključne besede: vozni, red, avtobusi